Anioł, "Melakh Elohim"

Anioł, nazywany przez Żydów "Melakh Elohim" (מלאך אלהים) jest straszliwą istotą służącą kapłanom żydowskim i uważaną przez nich za posłańca ich boga. Tajemnica jego powstania jest ścisła, jedyne co wiadome jest na zewnątrz to to, iż Aniołowie wychodzą ze świątyń żydowskiego boga. Wydaje się, iż używają one ciała śmiertelnika, w którym pozostają aż do jego zniszczenia.

Anioł nie odżywia się ani nie pije poza polem bitwy. Nie myje się, nie dba o siebie. W ciągu kilku tygodni od powstania jest już śmierdzącym wrakiem, pokrytym odparzeniami i wydalinami, wrzodami w których czołga się robactwo. Jego ubranie rozpada się, aż w końcu kroczy nagi, obrzydliwy, przerażający. Jego obecność opisywana jest jako "czarna aura" lub "czarne słońce", poczucie beznadziejności i grozy które spada na ludzi którzy mają zginąć pod jego mieczem. Jeśli w tym czasie nie zostaje użyty do zabijania, wkrótce ginie. Kapłani nie mogą utrzymywać jego ciała, gdyż dotknięcie Anioła, a czasem samo zbliżenie się do niego to śmierć.

W walce Anioł włada monstrualnej wielkości mieczem wykutym z ryczących płomieni. Ten miecz zdolny jest do rozłupywania murów, trzaskania budynków, wyrąbywania bezdennych rozpadlin w ziemi. Pole bitwy przez które przeszedł Anioł jest spalone i zniszczone, pełne strzaskanej, zranionej ziemi. Na żadnym ze znanych pól na których objawił się Anioł nie wyrosła dotąd trawa ani żadna inna roślina. Anioł zdolny jest do zabijania ludzi dziesiątkami, jest ogniskiem rzezi, z której krew płynie strumieniami krzepnącymi błyskawicznie od żaru jego miecza. W jedynej jak dotąd bitwie o której wiadomo i w której ludziom udało się pokonać Anioła osiągnięto to kosztem tysięcy trupów.

Gdy rzeź dobiegnie końca (żydowskie wojska trzymają się z dala, w bitwie Anioł zabija bez rozróżniania swoich i wrogów), Melakh Elohim przechodzi przez pokryte trupami pole kucając nad w miarę nietkniętymi ciałami i wydzierając z nich serca. Pożera owe serca przedtem wyciskając z nich gęstą krew którą pije. Ta uczta pozwala mu przetrwać dłużej w naszym świecie. Jednak nawet żywiący się regularnie Anioł rzadko daje się utrzymać Żydom przez czas dłuższy niż dwa - trzy miesiące. Ich mobilność również jest ograniczona - posuwają się w tempie ludzkiego spacerowego kroku, zrywając się do biegu wyłącznie kiedy widzą wrogów. Stąd armie Żydów wspomagane są przez Anioły tylko w pobliżu ich świątyń, w których Anioł może się urodzić.

Ocenia się, że Królestwo Izraela ma przeważnie do dyspozycji dwa - trzy Anioły.

Jedyny lud zdolny do zabijania tych potwornych istot to Egipcjanie. Osiągają to przy pomocy technomancji i tylko w ten sposób udało im się oprzeć żydowskiemu podbojowi.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License